A Sötétben Látó Tündér - Örkény Színház

Hanna első színházi élménye a Sötétben Látó Tündér. Ismerte és szerette a mesét, nagyon izgult az előadás előtt, hogy milyen lesz, mi ez az egész. Én is izgultam, hogy sikerül-e a varázslat, amit a színház tud adni, sikerül-e elsőre megszeretettni Vele ezt a belefeledkezést, ezt csodát.....
 
Féltem, hogy nem választottam könnyű első darabot, hiszen egyszál magában meséli el Pogány Judit a mesét. Öt éves kislány figyelmét hogy fogja éberen tartani ötven percen át? No persze Pogány Judit, nem akárki:-)... És az Örkény Színházzal is biztosra mentem:-) - bár Bagossy László rendezését nem ismertem.
 
A mesében Tündéranya mesél a háromszázadik Tündérgyerekének egy mesét, amit a kis Tündér lát a sötétben - így repülnek a képzelet világába "azon a nevetes téli éjszakán".
Olyan zseniális ötletekkel készült az előadás, mint pl: a mesemondás idejére elsötétedik a színpad, a nézőtér, és a sok-sok gyerek, mind kis Tündérré lesz, aki elképzeli a mesét. Az összekötő részeknél pedig újra látjuk a Tündért. Természetesen a legizgalmasabb, legérdekesebb jeleneteket megjelenítik két színész, két gyerekszínész, két kutyaszínész és egy forgószínpad segítségével. Mondanom sem kell, hogy a kutyák láttán egy emberként szisszent, sóhajtott, újjongott a nézőtérnyi gyerek: "Igazi farkasok!!!"

Egy szó mint száz, FANTASZTIKUS volt! Hanna ragyogó szemmel izgulta végig, és azt mondta: "Anya, a néni tényleg igazi Tündér, biztos vagyok benne!"
A lelkemre kötötte, hogy jövünk majd újra színházba, és pont olyan boldog volt, amilyennek elképzeltem Őt:-).

Teljes szívemből ajánlom a darabot kicsiknek, nagyoknak, varázslatra vágyóknak.
Pogány Judit (és az Örkény Színház) TÉNYLEG, IGAZIBÓL tud varázsolni...

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések