Babák

A Babák c. dokumentumfilm Hanna kedvence! Már több mint egy hónapja, minden este ez az "estimese" (pontosabban ennek részletei, nem az egész - igaz, Ő bírná, de azért azt én még soknak ítélem). Együtt nézzük, meg beszélgetünk róla.
Egész nap jeleneteket játszik belőle, mindenről eszébe jut és kérdez. Alapszavakat már megtanulta hozzá pl: anyatej, jurta :-).
Észrevettem, hogy ugyanúgy csörgőt ráz a babái feje felett, mint a japán apuka az egyik epizódban, de Hanna mindig kocogtatja a babák fejét a csörgővel. (Nagy rémületemre Kingán is próbálta egyszer - szemmel láthatóan nem féltékenységből, hanem jóindulattal vezérelve.) Sejtettem, hogy a filmbeli jelenet a forrása a tevékenységnek, de nem értettem, miért érinti a buksikhoz a csörgőt (a japán apuka nyilván nem ezt csinálja!)... Kiderült! A felvétel felső nézőpontban készült, s így térből síkba konvertálva a mozdulatot, a csörgő áthalad a kislány homlokán:-)... Hanna a látottakat PONTOSAN másolta, és a nézőpntból adódó térhatással nem tudott még mit kezdeni! Amióta tisztáztuk ezt az apróságot ("Nem, a bácsi nem érinti a baba fejéhez a csörgőt, fölötte tartja!"), tökéletesen megy a csörgőzés:-)! (Hihetetlen, amikor az ember "betekintést nyer", mi zajlik a gondolataiban, s miért.)

Nagy örömömre szolgál a rajongása, hiszen rám is hasonló hatással vannak ezek a fantasztikus felvételek... Úgy érzem a film hűen tükrözi a kisbabás első év minden szépségét, és jellegzetes, apró, utánozhatatlan mégis egyetemes rezdülését, ami a szülők-babák lelkében lejátszódik... Bárhol lennék kisbaba, ha a filmezett családokat nézzük. (Persze itt a legkomfortosabb, ahol szocializálódtam, nem így értem. Valami olyasmi jutott eszembe, hogy elnézve a különböző közegeket, nem támad semmiféle hiányérzetem, legyen bár egy jurta, vagy egy kunyhó, ahol a kisgyerek fejlődik.)

A másik, amiből tengernyi jelenetet játszunk manapság, az az Anna Peti Gergő! Nagyon szeretjük, Ő is, én is. Annyira nyugodt, biztonságos, az én szememmel nézve egy kivonat, a gyerekkorom szép lapjai, a Családi életünk szép lapjai, egy csokorba gyűjtve. Az Ő szemével mégis mozgalmas, és mindennapi "problémákat" boncolgató mesék, érthető válaszokkal. Sok ötlet, sok játék, néha mankó is akár! Kerek világ, amibe belemerítkezve nagyon jól, és otthonosan érzem magam...

Megjegyzések

  1. Kaptatok egy díjat:)
    http://hangagellert.blogspot.com/2011/02/blog-dij.html
    puszi nektek!!!!!!!!!!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések