Spárgás sajtos csirkecomb

Ma főztem egy annyira finomat, hogy le kell írnom! A recept "megalkotása" a szokásos módon zajlott: lássuk csak mi van itthon? Anyu adott spárgát, van még házi sonka, a mélyhűtőben csirkefelsőcomb... ... ... Hmm. Megvan!
A hat csirkefelsőcombot lebőröztem, besóztam, és majorannával megszórtam. Tűzálló tálba tettem, egy csepp olajra, lefedtem, és egy órára a sütőbe tettem 180 fokra.
Megmostam, felkarikáztam egy szép csokor fehér spárgát. Egy duci gerezd fokhagymát reszeltem rá, és egy kisebb citrom levét csavartam hozzá. Pici kockákra aprítottam két közepes szelet sonkát, ezt is a zöldséghez adtam. Végül 15dkg trappista sajtot reszeltem az elegyhez.
Az első óra leteltével a sajtos sonkás spárgát ráhalmoztam a csirkecombokra és két deci tejszínt locsoltam a tetejére. (Ha valaki nem szereti a sok szaftot, egy deci tejszínnel készítse!) Újra lefedtem, egy újabb órára visszatoltam a sütőbe. Az én csikercombjaim fagyosak voltak ezért a pirosítás csak mindezek után következett, fólia nélkül 200 fokon.
Addig vártam, amíg vékony, ropogós, arany színű bevonat képződött a rotyogó finomság tetején... Az egész konyha megtelt az illatával, Hanna odajött és szimatolt-szimatolt, majd követelte a kóstolót :-)... A spárga olyan vajpuha, a hús olyan omlós, az összhatás olyan tökéletes :-))! Jázminrizzsel ettük, de mi mostanában mindent jázminrizzsel eszünk, nem tudom megunni, szerencsére Hanna sem :-).

Megjegyzések

  1. Eszter,
    en meg cserebe kuldok egy uborkaleves receptet. Nagyon finom!
    Hozzávalók 4 sz.-re:

    50 dkg kígyóubi
    4dl joghurt
    4dl lehűtött zöldségleves (kockából)
    3 gerezd fokhagyma
    2 evőkanál finomra vágott kapor
    1 citrom leve
    só, fehér bors

    Az ubikat mosd le, a végeket vágd le, a magokat kapard ki! Húsát sajtreszelőn reszeld le, kicsit sózd meg és 5-10 percig hagyd állni! A megtisztított fokhagymákat is reszeld bele, és add hozzá a kaprot! Öntsd fel a zöldséglevessel és a joghurttal! Őrölt fehér bors és citromlé, majd 30 percre tedd hidegre!

    En a reszeles helyett kockara vagtam, es bors helyett borsfuvet tettem bele.

    VálaszTörlés
  2. :-) hmmm, köszönöm!
    Bulgáriában ettem hasonlót, ott tálaláskor megszórták dióval is. Biztosan csinálok, meleg napokon minden hűsítő jól jön!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések