Kis Karácsony, nagy Karácsony...

Még egy születésnapi ajándék bemutatásával adós maradtam:
Íme!

Sikerült lencsevére kapnom a kedvenc "sapkámat" is! (Nagyon kérek mindenkit, ha valaki lát ilyen (ugyanilyen) sapkát nagyban, akkor azonnal írjon az emailcímemre!!!)


Az ajándékok közül Hanna olyasmit választott, amit Ádám kapott: csörgődob. Amíg vendégeskedtünk, dobolt kézzel, lábbal, és mosolygott, ahogy csak tudott!


Az egész Karácsonyt itthon töltöttük, Katimamáék hozzánk, Anyuék Tesóhoz jöttek, azt hiszem életem legszebb Karácsonya volt...

Elkészült a nagy mű!!!
Az úgy volt, hogy... Nem sokkal az után, hogy beköltöztünk, kicsi, barna kéznyomokat fedeztem fel a lépcső mellett a hófehér falon! Megtetszett az ötlet, s arra gondoltam mi lenne, ha nem csak a kerti kosszal mázolnánk be az apró tenyereket, hanem valami maradandóbb, élénkebb színekkel dekorálnánk.
Egy kis tapéta, egy kis ujjfesték, három fegyelmezett és elvarázsolt gyerek, meg a körülöttük élő felnőttek... Mindenki kéznyoma felkerült! Bizonyos szempontból rossz funkciót tölt be - Hanna párszor már elvétette a fokokat bámészkodás közben... de sok érdekes megfigyelést lehet tenni! Például Hanna két középső ujja éppen olyan közel áll egymáshoz, mint Katimamáé! Zoli tenyér-rajzolata, szakasztott Józskapapa! Anita hüvelykujja, mintha anyáé lenne! Milyen pici a legkisebb kezecske... Hamarosan lesz egy mégkisebb is :-), vajon fiú lesz vagy lány? S kik kerülnek még ebbe az albumba majd?
A réten mikor szépen süt a nap, nagy örömömre kócsagok és gémek melengetik didergő tagjaikat. Közel persze nem engednek, de már a puszta szemlélésük is gyönyörűség!
Végül, de nem utolsó sorban Márta kérésére közzéteszek egy félig saját receptet (kezdem a saját résszel):
Kevés vajon megdinsztelek: egy póréhagymát (karikázva), fél fej fejeskáposztát (szecskázva), 3 szál sárgarépát (lereszelve), egy piros kaliforniai paprikát (csíkozva).
Sóval, friss borssal, kissé édes borral, pár csepp citrommal ízesítem, és én itt általában meg is eszem az egészet ((tejföllel...)).
Megéri az aprítást :-).
Ha pedig nagyon jót akarok mellé, akkor Fűszeres Eszter receptje alapján gombócokat főzök hozzá köretnek. (Aki meg akarja adni a módját az kacsát vagy libát is süt hozzá, én maradtam a csirke híve...)
Ehhez egy kiló hajában főtt krumplit összetörök, egy bögre grízzel, két bögre liszttel, 2 tojással, sóval, borssal, sok-sok petrezselyemmel összegyúrom, és kis gombócokként kifőzöm. Az igazi az lenne ha gőzölném, de ezt meghagyom a profiknak :-).

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések